سبد خرید
تسویه حساب

برخی از دغدغه های مغازه الکتریکی و ابزار فروشی

دغدغه های مغازه الکتریکی و ابزار فروشی | ابزارمپ
برخی از افراد که قصد راه اندازی فروشگاه الکتریکی یا ابزارفروشی را دارند ، بهتر است قبل از ورود به این شغل برخی از دغدغه های مغازه الکتریکی و ابزار فروشی ها آشنا شوند ، در ادامه به برخی از دغدغه های الکتریکی ها و ابزار فروشی ها خواهیم پرداخت ، با ما همراه باشید . 

کامل بودن اجناس ( جور بودن جنس )

یکی از دغدغه های مغازه الکتریکی و ابزار فروشی این است که در فروشگاه های الکتریکی و ابزارفروشی ها به دلیل زیاد بودن اجناس و تنوع بسیار زیاد ، باید سرمایه شما به اندازه ای باشد که بتوانید انواع مختلفی از اجناس را تامین کنید تا مشتریان شما راضی باشند و فروش شما خوب باشد ، چرا که اگر در ابتدای کار شما ، مشتریان جدیدی را که تازه وارد فروشگاه شما می شوند را راضی نگهداری دارید ، آن مشتری ها تقریبا تبدیل به مشتری دائمی شما خواهد شد .
بیایید بررسی کنیم که اگر جنس های شما کامل نباشد و یا به اصطلاح جنس شما جور نباشد ، چه اتفاقی می افتد . 
مشتری های جدید در ابتدا وارد مغازه شما می شوند ، مشتری به شما درخواست یک کالا یا یک لیست به شما می دهد تا آن را جمع آوری کنید و تحویل آن بدهید .
اگر کالا هایی را که مشتری به آن نیاز دارد را شما نداشته باشید و مشتری شما دست خالی برگردد ، احتمال اینکه آن مشتری را کلا از دست بدهید ، بسیار بالا است و اگر آن مشتری را هم از دست ندهید ، احتمال اینکه آن مشتری در ذهن خود فروشگاه شما را یک فروشگاه ناقص و ضعیف خطاب کند بسیار بالا است .
اگر برخی از کالا های مشتری را داشته باشید و یا حداقل آن کالا را داشته باشید اما تعداد آن کمتر از تعدادی باشد که مشتری شما نیاز دارد ، باز بهتر از حالت اول است چرا که شما می توانید بگید که 2 عدد از این کالا باقی مانده است و یا حداقل 8 قلم از 10 قلم اجناس لیست شما را دارم .
اما شاید سرمایه شما به حدی نباشد که بتوانید تمامی اجناس لازم و ضروری یک الکتریکی یا ابزار فروشی را تهیه کنید ، برای این کار ما به شما 2 راهکار را پیشنهاد خواهیم کرد .
1.خرید اجناس ضروری به تعداد پایین ( یعنی شما تمامی اجناس ضروری داشته باشید اما به تعداد پایین پایین یعنی اگر قرار است  انواع محافظ پارت را داشته باشید ، از هر کدام یک کارتن تهیه نکنید بلکه در ابتدا از هر مدل 2 یا 3 عدد تهیه کنید ، البته اینکه فروشگاهی را پیدا کنید که به تعداد پایین از هر جنس را بدهد هم نکته مهمی است ، هرچند که برخی از عمده فروشی ها یا نمایندگی ها تعداد پایین از یک محصول را نیز می فروشند اما قیمت آنها با قیمت خرید کارتنی بسیار متفاوت است ( در ادامه به شما یک فروشگاه را معرفی خواهیم کرد که می توانید لوازم الکتریکی خود را با هر تعداد با بهترین قیمت ممکن تهیه کنید .
2. تخصصی کار کنید ! منظور از تخصصی این است که در ابتدا فقط چند برند را انتخاب کنید و فقط محصولات آنها را بفروشید و یا چند جنس را ، اما به طور تخصصی بر روی آنها فعالیت داشته باشید و در ادامه که فروش شما بیشتر شد کم کم محصولات بیشتری را به لیست محصولات خودتان اضافه کنید .
به عنوان مثال در ابتدا فقط تخصصی بر روی محصولات پارت الکتریک یا سهند آوا یا دلند الکتریک کار کنید و تمرکز خودتان را بر روی این برند بزارید ، و کم کم محصولات دیگر را نیز تامین کنید . ( البته اگر قرار است تخصصی بر روی یک برند یا جنس کار کنید باید تفاوتی با دیگر فروشگاه ها ایجاد کنید تا مشتری را ترغیب به خرید از فروشگاه خودتان کنید  )

خرید با قیمت مناسب ( خرید دسته اول )

یکی از دغدغه های مغازه الکتریکی و ابزار فروشی  این است که یک جنس را به قیمت مناسب و دسته اول خرید بکنند ، چرا که اگر قیمت خرید آنها بالاتر از قیمت سایر همکاران آنها باشد ، قیمت فروش آنها نیز بیشتر است ، به همین دلیل باعث می شود که به عنوان یک فروشگاه گران فروش معروف شوند یا اینکه سود خود را کمتر در نظر بگیرند تا قیمت آنها با رقبای خود برابر باشد .
سود توی خرید است !
متاسفانه اگر خرید خود را از یک فروشگاه عمده فروشی معمولی کنند ، باعث می شود که نتواند خرید خوبی را داشته باشند چرا که یک فروشگاه عمده فروشی تازه کار ، خودش نیز نمی تواند محصولات را با قیمت دسته اول تهیه کند به همین دلیل باعث می شود که قیمت آن نیز بالا باشد ، پیشنهاد ما به شما خرید از یک عمده فروشی با تجربه است .
البته برای اینکه بتوانید یک فروشگاه با تجربه و منصف را در بازار خود پیدا کنید باید بازار خود را زیر رو کنید و قیمت ها را با یکدیگر نیز مقایسه کنید تا فروشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید .
معروف ترین بازار ایران در حوزه لوازم برقی لاله زار و معروف ترین بازار ابزار فروشان در تهران می توان به بازار آهن یا شاد آباد یا بازار آهن و حسن آباد نیز می توان اشاره کرد . 
پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه ابزار مپ است ، چرا که فروشگاه ابزارمپ تمامی دغدغه های شما را برطرف کرده است ، از خرید جنس با تعداد پایین گرفته تا قیمت مناسب و خریدی بی واسطه ، فروشگاه ابزارمپ در لاله زار تهران واقع شده است و در حوزه لوازم برقی فعالیت می کند ، برای دریافت اطلاعات و نحوه خرید غیر حضوری و خرید حضوری با شماره تماس زیر تماس بگیرید .
شماره تماس فروشگاه ابزارمپ : 02136483181
سایت فروشگاه ابزار مپ : ورود به سایت

عدم دسترسی به کانال های فعال عمده فروشی

یکی از مشکلات مالکین الکتریکی ها و ابزار فروشی ها عدم دسترسی به کانال های فعال در زمینه کاری خودشان می باشد، گاهی اوقات قیمت برخی از کالا ها، به صورت غیر منتظره افزایش پیدا می کنه یا حتی کالا کلا ناموجود می شه و تا زمانی که مالک فروشگاه متوجه قضیه بشه، از بازار عقب میمونه و درواقع ضرر می کنه، در حال حاضر کانال های مختلفی در شبکه اجتماعی های مختلف در این حوزه فعال هستند، همینطور فروشگاه ابزارمپ نیز در شبکه های اجتماعی دارای کانال می باشد و شما با عضویت در کانال عمده فروشی ابزارمپ از اخبار روز حوزه با خبر خواهید شد .

دسترسی به قیمت به روز شرکت ها ( لیست قیمت )

یکی از دغدغه های بسیار بزرگ فروشگاه های الکتریکی و ... این است که به قیمت های به روز دسترسی ندارند و به همین دلیل ممکن است که قیمت کالایی افزایش پیدا کند و آنها مطلع نشوند و موجب شود که ضرر کنند ، متاسفانه منبع خاصی وجود ندارد که تمامی لیست های قیمت را در یکجا بتوانند مشاهده کنند ، در ادامه منبعی را به شما معرفی خواهم کرد که می توانید به لیست قیمت لوازم الکتریکی دسترسی داشته باشید ، در این صفحه شما به لیست قیمت شرکت های معروف و ... دسترسی خواهید داشت ، از شرکت سهند آوا ، دلند ، دمنده ، البرز اعتماد گرفته تا افشار نژاد و غیره
در منبع زیر شما قیمت انواع لوازم برقی از کلید و پریز ، تجهیزات روشنایی ، بخاری برقی و ... می توانید دسترسی داشته باشید ، در ضمن روش اینکه به قیمت لیست خرید کنید هم نیز در انتهای صفحه ، و در بخش توضیحات وجود دارد ( با این منبع دیگر شما هم به قیمت بروز لوازم برقی دسترسی دارید و هم منبعی برای خرید آنها )
لینک مرجع لیست قیمت لوازم الکتریکی 👇👇

خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات

یکی از دغدغه های مغازه الکتریکی و ابزار فروشی این است که بتوانند خدمات پس از فروش و گارانتی اجناسی را که مشتریان خود فروخته اند ، را انجام بدهند ، به هر حال مشتریانی هستند که نیاز به استفاده از گارانتی یا خدمات محصولات پس از فروش محصول خود پیدا کنند .

برخی از فروشگاه ها هستند که گارانتی و خدمات پس از فروش کالا های خود را انجام نمی دهند ( معمولا مشتری را به سراغ نمایندگی می فرستند یا هزینه ای بابت گارانتی و خدمات پس از فروش دریافت می کنند )  ، لطفا شما مانند این دسته از افراد نباشید چرا که اگر مانند این افراد باشید ، موجب می شود که مشتری شما ناراضی شود و آن مشتری را از دست بدهید ، دلیل اینکه این دسته از فروشنده ها این کار را انجام می دهند این است که می خواهند از دردسر رفتن به نمایندگی های مختلف و ... راحت شوند ، چرا که برخی از عمده فروش ها نیز خدمات پس از فروش کالا و یا گارانتی را انجام نمی دهند و آن ها هم مشتریان خود را به سراغ نمایندگی های شرکت ها می فرستد .

راهکار و پیشنهادی که ما به این دسته از افراد می دهیم این است که اجناس خود را از یک عمده فروشی خوب خریداری کنند که گارانتی محصولات را نیز بر عهده بگیرد ، پیشنهاد ما به این افراد باز هم فروشگاه ابزارمپ است .

شماره تماس فروشگاه ابزارمپ : 02136483181

 

عدم دانش کافی در رابطه با محصولات خود ( ناتوانی در مشاوره به مشتریان )

برخی از فروشنده های این حوزه ، دانش کافی در زمینه وسایلی که می فروشند ندارند ، به همین دلیل باعث می شود که نتوانند مشاوره خوبی را به مشتریان خود بدهند ، و حتی نتوانند کالای مورد نیاز مشتری را پیدا کنند ، برخی اوقات مشتری نیز اسم کالا را نمی دهد و فقط با تعریف کردن است که منظور خود را می رساند ، در این صورت اگر شما یک فروشنده با دانش کافی باشید متوجه منظور مشتری خواهید شد و کالای او را پیدا خواهید کرد ، اما اگر اطلاعات کافی در زمینه کالایی که مشتری به آن نیاز دارد نداشته باشید باعث می شود که نتوانید محصول مورد نیاز مشتری را پیدا کنید و مشتری شما ناراضی خواهد شد ( حتی ممکن است که کالا را در فروشگاه خود داشته باشید ، اما نتوانید آن را پیدا کنید )

راهکار ما به شما این است که اطلاعات کافی در زمینه محصولات خود داشته باشید و بدانید که کاربرد هر یک از کالا هایتان چیست ، برای دریافت اطلاعات هم می توانید از گوگل استفاده کنید و یا از افراد متخصص کمک بگیرید  .

 

ساعت کاری طولانی و زیاد

یکی از مشکلاتی که ابزار فروشان یا الکتریکی ها دارند این است که باید در بیشتر اوقات در فروشگاه خود باشند ، البته این مورد اختیاری نیست

دلیل آن هم این است که بسیاری از افراد هر موقع که نیاز به کالایی پیدا کنند اقدام به خرید آن می کنند ، اینکه شما در ساعت های مختلف از طول روز در فروشگاه خود حضور داشته باشید یک مزیت است ، البته جدایی آز آن هم ،  در ذهن افرادی که از کنار فروشگاه شما رد می شوند و مغازه شما را باز می بینند ، شما یک فروشگاه همیشه باز در ذهن آنها خواهید شد که باعث می شود که اگر نیاز به کالایی پیدا کنند شما را در اولویت قرار دهند .

پیشنهاد ما این است که در ساعاتی که سایر همکاران شما بسته هستند و یا به استراحت رفته اند شما فروشگاه خود را باز نگهدارید و اینکه صبح ها هم زود ساعت کاری خود را آغاز کنید حتی در روز های تعطیل ( البته این مورد نیز یک پیشنهاد است و این بستگی به شما دارد )

ابزار فروشی را سراغ داریم که از ساعت 7 صبح تا 10 شب یکسره باز است ، حتی روز های تعطیل ! ، این فروشگاه فروش بسیار بالایی را دارد . 

 

مشکلات و دغدغه های دیگری نیز وجود دارد ، ما در این مقاله به برخی از این دغدغه ها پرداخته ایم ( در آینده موارد دیگری را نیز اضافه خواهیم کرد )

 

اگر مالک یه ابزار فروشی و یا الکتریکی هستید و تجربه حضور در این شغل را دارید از اینکه تجربیات و دغدغه های خود را در این زمینه برای ما در قسمت نظرات قرار دهید ، بسیار خوشحال خواهیم شد ( تجربیات شما به بسیاری از افراد کمک خواهد کرد )

8 پاسخ به “برخی از دغدغه های مغازه الکتریکی و ابزار فروشی”

  1. امیر گفت:

    خیلی عالی بود . ممنون که تجربیات مفیدتون رو‌رایگان در اختیار ما میزارین

  2. امیرحسین گفت:

    خیلی عالی بود
    دمتون گرم

  3. هرمز گفت:

    سلام به شما نویسنده یا مدیر سایت عزیز . خیلی خوب و روان توضیح دادی . همچنین نشون میده تجربه کافی و شناخت خوبی از بازار داری .
    خدا قوت و دمتون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *