سبد خرید
تسویه حساب

نحوه تعویض المنت بخاری برقی

آموزش کامل تعویض المنت بخاری برقی | ابزارمپ

در این مقاله قصد داریم به شما آموزش تعویض المنت بخاری برقی را دهیم ، عمر بخاری های برقی طولانی است و به راحتی آنها خراب نمی شوند ، اما در برخی از موارد هستند که المنت های بخاری برقی می شکند و یا دو تیکه می شود دلیل اینکه این اتفاق می افتد معمولا استفاده از بخاری برقی به صورت طولانی مدت است ، اما خوشبختانه امکان تعویض تمامی قطعات بخاری های برقی وجود دارد و هیچ جای نگرانی نیست ، در ادامه مراحل تعویض را به صورت گام گام قرار داده ایم .

 

انواع المنت استفاده شده در بخاری برقی 

در بازار انواع مختلفی از المنت ها وجود دارد ، المنت های شیشه ای ، سرامیکی یا سفال ، فنری و ... که با توجه به نوع کاربرد در هر دستگاه استفاده شده اند ، در تصویر زیر انواع المنت ها را قرار داده ایم .

انواع المنت | ابزارمپ

تهیه المنت مناسب با بخاری برقی

در ابتدا شما باید المنت مناسب با بخاری برقی خودتان را تهیه کنید ، انواع خاصی از المنت های سرامیکی ، شیشه ای ، فنری و ... در بازار وجود دارد و شما باید با توجه به نوع بخاری برقی که دارید ، المنت مناسب تعویض المنت بخاری برقی تهیه کنید . معمولا بیشترین نوع استفاده شده از المنت ها در بخاری های برقی المنت های سرامیکی یا سفالی هستند ، المنت های سرامیکی در اندازه مختلف ( 10 سانت ، 15 سانت ، 20 سانت ، 25 سانت ، 30 سانت ، 35 سانت و ... ) هستند . بیشترین نوع المنت های استفاده شده در بخاری برقی المنت های 25 الی 30 سانتی هسند .

شما به راحتی با اندازه گرفتن طول المنت می توانید المنت مناسب برای تعویض المنت بخاری برقی خودتان را تهیه کنید .

در مرحله بعدی پس از اینکه المنت متناسب با دستگاه خودتان را تهیه کردید ، نوبت به وصل کردن آن به بخاری برقی می رسد .

شما عزیزان می توانید از طریق فروشگاه ابزارمپ ، المنت مناسب با بخاری برقی خودتان را بهترین قیمت و کیفیت تهیه کنید .

خرید المنت بخاری برقی

باز کردن قسمت توری شکل بخاری برقی 

در این مرحله شما باید توری نصب شده بر روی بخاری برقی را از بخاری برقی جدا کنید ، برای تعویض المنت بخاری برقی حتما باید اینکار را انجام دهید .

روش انجام 👇👇

برای انجام این کار باید ابتدا پیچ های توری را باز کنید برخی از توری ها به صورت خاری هستند یعنی انها به وسیله خار هایی که بر روی توری نصب شده اند به بدنه متصل می شوند ، معمولا با استفاده از پیچ توری و بدنه به هم متصل شده اند . برای باز کردن توری های متصل شده با پیچ فقط کافی است که پیچ آن را باز کنید و برای باز کردن توری های متصل شده به وسیله خار کافی است قسمت هایی که خار دارند را کمی به داخل فشار دهید . ( برخی از بخاری برقی ها هم وسیله خار و هم به وسیله پیچ به بدنه متصل شده اند )

خرید المنت شیشه ای

باز کردن المنت از بین رفته قبلی و جایگزین المنت جدید

برای باز کردن المنت خراب شده قبلی ، فقط کافی است پیچ هایی که برروی پایه المنت قرار داده شده اند را باز کنید و پس از باز کردن پیچ ها المنت های قبلی را از جا در آورده و سپس المنت جدید را به همان صورت که المنت قبلی به پایه وصل شده بود ، وصل کنید .

در انجام این فرآیند بسیار دقت داشته باشید نکات مهم هنگام تعویض المنت بخاری برقی

  1. از اینکه هیچ یک از سیم هایی که بر روی المنت قرار دارد به بدنه بر خورد نکرده است ، اطمینان حاصل کنید .
  2. المنت های سفالی به دلیل اینکه از سفال ساخته شده اند بسیار حساس هستند و با کوچکترین ضربه دو تیکه می شوند ، هنگام نصب سعی کنید زیاد به این مدل از المنت ها فشار وارد نکنید .
  3. سعی کنید از المنت های با کیفیت استفاده کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشند .
  4. دقت داشته باشید که هیچ سیمی نباید به بدنه بخاری برقی اتصال داشته باشد .

بستن قسمت توری بخاری برقی 

مرحله آخر ، بستن توری بخاری برقی است این مرحله بسیار راحت است ، همانطور که توری را باز کردید به همان صورت توری بخاری برقی را بر روی بدنه وصل کنید .

بعد از اینکه این مراحل را انجام دادید نوبت تست کردن بخاری برقی می رسد ، برای بار اول بهتر است این کار را در محیط باز انجام دهید . پس از اینکه المنت ها شروع به داغ کردن شدند و قرمز رنگ شدند یعنی اینکه شما به درستی المنت بخاری برقی خودتان را تعویض کرده اید . در صورتی که فکر می کنید بخاری برقی شما اصلا ارزش تعویض المنت را ندارد و قصد دارید آن را تعویض کنید می توانید یک بخاری برقی نو را جایگزین آن کنید ، پیشنهاد ما به شما خرید بخاری برقی کیمیا یا اخوان فرید است که قیمت و کیفیت بسیار بالایی دارند ، خوشبختانه شما عزیزان می توانید این محصولات را با بهترین قیمت از فروشگاه ابزارمپ تهیه کنید .

بخاری برقی اخوان فرید

2 پاسخ به “نحوه تعویض المنت بخاری برقی”

  1. زیبا تهران گفت:

    خیلی عالی بود
    ممنون من خودم عوض کردم المنت بخاری رو
    دمتون گرم

  2. علی گفت:

    ب نظرم بهتره ببریم تعمیرکار المنتهارو تعویض کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *